Telecomproviders geven consumenten vaak een aantal opties om goedkoop te kunnen bellen. Voor vaste telefonie zijn dit bijvoorbeeld tien favoriete contacten. Er mogen dan tien verschillende telefoonnummers gekozen worden waarnaar goedkoop gebeld mag worden. Soms gaat een telecomaanbieder nog een stapje verder, zodat zelfs gratis bellen mogelijk is. Een andere manier voor goedkoop bellen is bellen tijdens daluren. Tijdens daluren zijn de prijzen voor het bellen naar andere telefoonnummers vaak vele malen goedkoper, waardoor het verstandig is om de meeste telefoongesprekken in deze uren te plegen. Dit kan namelijk erg veel geld schelen.

 

Mensen willen graag goedkoop bellen omdat de telefonieprijzen tegenwoordig vrij hoog zijn. Wanneer er een mogelijkheid bestaat om goedkoop te kunnen bellen via een aanbieder, kan dit voor veel extra klanten zorgen. De nieuwe klanten houden dankzij het goedkope bellen geld over voor andere dingen. Voor personen die vaak telefoontjes plegen naar het buitenland, kan het verstandig zijn om een telefonie aanbieder te vinden die lage prijzen hanteert voor buitenlands telefoonverkeer. Het bellen naar het buitenland kan namelijk erg duur zijn. Goedkoop bellen naar het buitenland kan dus zeker een klantentrekker zijn. Daarnaast zijn klanten eerder tevreden wanneer de beltarieven lager zijn en ze dus goedkoop kunnen bellen. Bijna iedereen heeft een hekel aan hoge nota’s die voorkomen kunnen worden. Goedkoop bellen kan dus voor zowel de consument als de aanbieder veel positieve gevolgen hebben. De klant is minder geld kwijt en de aanbieder heeft meer klanten, die ook nog eens meer tevreden zijn.