Wanneer u overstapt naar een abonnement of prepaid pakket, wordt de overgang naar de nieuwe provider automatisch door deze aanbieder geregeld. Zelf hoeft u hiervoor geen actie te ondernemen. 
Bij het afsluiten van een nieuw tariefplan heeft u volgende zaken nodig: 
  • Een geldig identiteitsbewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs)
  • Een kopie van uw laatste gsm factuur van uw laatste provider (uw vorige tariefplan)
  • Uw huidige sim-kaart of sim-nummer. (Dit heeft u nodig om het oude tariefplan te kunnen opzeggen)
  • Een bankafschrift ter controle van uw gegevens
  • Overstappen is ook mogelijk via de digitale weg. U heeft de mogelijkheid tot het invullen van een elektronisch formulier bij het bestellen van uw nieuwe abonnement/herlaadkaart.
Alvorens de overschakeling gebeurt, dient de nieuwe aanbieder toestemming te krijgen van uw oude aanbieder voor de overstap naar het nieuwe tariefplan. Zodra de overdracht voltooid is, krijgt u een bevestiging via mail of brief. 
Uw nieuwe provider kan mogelijk instapkosten rekenen op uw eerste factuur. Dit kan bijvoorbeeld een administratiekost zijn voor overdracht van uw persoonlijke telefoonnummer. 
Indien u een nog lopend contract (abonnement met een contractuur) heeft lopen, kan uw huidige aanbieder weigeren de overdracht te aanvaarden.