Sommige providers hanteren vaste aanbiedingen. Het voordeel hiervan is dat klanten altijd bij de provider terecht kunnen voor deze aanbieding. Dit kan veel vertrouwen uitstralen naar klanten, omdat dit fijner is dan een aanbieding die slechts enkele dagen geldig is. Wanneer een provider bijvoorbeeld besluit om als vaste aanbieding de prijzen voor het sturen van sms berichten te verlagen, profiteren alle klanten hiervan. Dit is op langere termijn vaak een betere aanbieding dan een aanbieding waarbij er slechts korting op de totaalprijs gegeven wordt.

Aanbieders van simkaarten met prepaid geven vaak als vaste aanbieding een bepaald bedrag aan beltegoed gratis. Wanneer iemand een simkaart koopt voor tien euro, krijgt deze er bijvoorbeeld vijftien euro gratis bij. Zo zijn de kosten voor het kopen van een simkaart er gelijk uit en krijgt de nieuwe klant nog eens vijf euro gratis om mee te bellen of te sms’en. Deze vaste aanbiedingen zijn erg populair. Het lijkt alsof de provider hier niet aan verdient, maar dat gebeurt wel naarmate het gratis bedrag op is en er opnieuw opgewaardeerd wordt.

Bedrijven die vaste telefonie aanbieden gebruiken ook vaste aanbiedingen. Ze geven dan de mogelijkheid om bijvoorbeeld vijf of tien favoriete telefoonnummers te kiezen. Naar deze telefoonnummers kan dan voor een gereduceerd tarief gebeld worden. Een andere vaste aanbieding is dat het bellen naar personen met dezelfde aanbieder zelfs helemaal gratis is. Deze vaste aanbiedingen zijn erg handig voor personen die veel gebruik maken van telefonie over een vaste lijn.