Indien u recent van gsm provider bent veranderd en u een probleem heeft met de overdracht van uw gsm nummer, of indien u een technisch probleem hebt ondervonden kan u contact opnemen met de ombudsdienst voor telecommunicatie.

Hoe verloopt dit?

Vele klanten vergeten dat een operator eventueel een vergoeding verschuldigd is bij het voorkomen van een technisch probleem in verband met uw gsm abonnement.

  • Contacteer eerst de technische dienst van uw provider. Indien uw aanvraag zonder gevolg blijft kan u een andere dienst contacteren. Dit kan bijvoorbeeld de normale klantendienst zijn. Leg uw probleem voor en vraag eventueel een vergoeding.
  • Bent u niet tevreden met de reactie van uw provider, dan kan u uw probleem voorleggen aan de ombudsdienst voor telecommunicatie. Bezorg hen de nodige informatie (kopie klacht, identiteitsgegevens, …) zodat ze de klacht kunnen behandelen.

Heeft u problemen met de facturatie van uw abonnement?

Ook in dit geval kan u de ombudsdienst voor telecommunicatie contacteren. Klachten over telecommunicatie worden automatisch naar deze dienst doorverwezen. Deze instantie van de overheid is bevoegd om klachten met betrekking tot telecom te behandelen.

De overdracht van uw gsm nummer

Bij het afsluiten van een nieuw contract, bij eventueel een nieuwe provider met een interessanter aanbod, dient uw huidige operator binnen de 24 uur het nummer over te dragen. Doet hij dat niet, dan komt uw provider de regels niet na. Indien de overdracht niet op tijd gebeurd, neemt u best contact op met de nieuwe provider om de mogelijkheden te bespreken.